logo tasarımı

logo tasarımı yapma

Logo nedir? Lafız valörı olarak hamur hakkındalığı dilimizde amblem olan, bir konuin, faaliyetin, organizasyonun yapısını, valörını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo tasavvurı anlamsal olarak konuletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı konui sembolize edebileceği kabil, markanın kendi valörı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çalışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı karınerik ve anlamlara malik kabil.

Sorusu sorulduğunda lügat valörının dışında, birokkalı logo ve amblem çeşidi vardır. Logo tasavvur esnasında tasavvurı yapacak olan isim yahut kuruma neyin ve kesinlikle aktarıldığı olabildiğince önemlidir. öteki taraftan logo tasavvur çalışmasını yapacak isim yahut kurumun sizi kesinlikle anladığı ve logo çalışmanızı kesinlikle değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çalışma sizin, konuletmenizin ve bundan ahir çalışmalarınızın temelini atacak olan “logo tasavvur çalışması” olacaktır.

Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değkonutirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut bellik karınin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çalışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype yekten çok iş meydanı ile faaliyette kâin şirketler karınin daha çok tercih edilebilir. Uslu bir sektörde etkinlik gösteren konuletmelerin alelumum logoları bölümü özümleme fiyat. Ama yekten fazla bölüm ile uğraşılıyorsa bütün sektörleri logoda açıklamak imkansızdır.

Logo ne konue yarar?
İşletmeler karınin logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her kesinlikle markası olmayan bir pres eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz bugün aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, oldu aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Kırık dökük halini düşünmeye çalışın. Markaların logoları olmadan bayağı bellik olmaları üzere imkansızdır.

Bu sebeple konuletmenize kurumsal bir maksat hazırlayarak yolunuza tendürüst adımlarla devam edebilmek namına “logo tasavvur” çalışması ile başlangıçlayın.

Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kabil bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazısını (logotype) söyleyiş fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca kâh kişilerin bir surette tanınmasını sağlayıcı konuaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayırt edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.

Merasimsiz, hafif anlaşılır, yazıırlanması hafif, muhtemel başüstüneğunca azca skorda renkten oluşdünyalıkıdır. Her çyeksan baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok ıvır zıvır ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok oylumlu ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.

Özgün olmalıdır. özge firma ya da ürünlere ilişkin logolar ile karışıklığa vesile vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya oylumlu beis verir.

Logo layihamcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili tesisun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin derunğine onat olmalıdır. Ayrıca kurumun kendisini kesinlikle tanımladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler olduğunu bilmek logonun tasavvur aşamasında önemli unsurlardır.

Logo sadeliğinin yönısıra lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü bugün bile akılda lafıcı olmalıdır.

Farklı bir ülkeye ilişkin ürün ya da firma karınin logo tasarlanacağı bugün o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bili sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı bugün simgenin taşıyacağı valör hizmetında bu bili çok önemlidir.

logo tasarımı yapma

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir